Preses relīze vieglajā valodā

Teātra festivāls “Homo Novus” šogad veltīts lēnākai dzīvei

“Homo Novus” ir jaunā teātra festivāls.

Tas notiek jau vairāk nekā 30 gadus.

Šogad “Homo Novus” notiks no 4. līdz 12. septembrim.

Pasākumi notiks dažādās Latvijas vietās.

 

Mūsu dzīve kļūst arvien straujāka.

Mēs vairāk steidzamies, biežāk uztraucamies.

Mums apkārt ir pārāk daudz dažādas informācijas.

Tāpēc šogad “Homo Novus” galvenā tēma

ir lēnāks dzīves temps un vairāk atpūtas.

 

Festivāla rīkotāji aicina cilvēkus:

  • vairāk rūpēties citam par citu;
  • pavadīt laiku kopā;
  • būt saprotošiem pret citiem.

Festivālā būs gaidīti visi apmeklētāji.

 

Festivāla kuratore Santa Remere stāsta:

“Pasaule ir mainījusies.

Apkārt ir daudz krīžu.

Tāpēc mēs vēlamies radīt vietu,

kurā uz mirkli apstāties.

Mēs aicinām apmeklētājus domāt

par notikumiem pasaulē.

Tas var palīdzēt labāk saprast

gan sevi, gan citus cilvēkus.”

 

Festivāla centrā notiks dažādi bezmaksas pasākumi.

Pirms izrādēm festivāla centrā notiks 

arī sarunas ar māksliniekiem.

 

Biļetes uz festivāla izrādēm var nopirkt

festivāla vietnē homonovus.lv.

Pilnu programmu izziņosim augustā.

 

Festivālā “Homo Novus” notiks vairāki pasākumi.

 

“Meitenes pa labi, zēni pa kreisi”

Šī izstāde notiks Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā

no 4. līdz 12. septembrim.

Izstādi veidojuši mākslinieki no Prāgas:

  • Sodja Zupanca Lotkere;
  • Tadeašs Ržīha.

 

Izstāde paredzēta skolēniem.

Taču tā būs interesanta ikvienam cilvēkam,

kuram skolā darīts pāri.

 

Muzejā atradīsies 6 metrus augstas lelles.

Tām drīkstēs pieskarties.

Lellēm drīkstēs arī apsēsties klēpī.

Apmeklētāji drīkstēs lellēm izstāstīt 

par sāpīgajiem notikumiem skolā.


“Dainas”

“Dainas” ir teātra izrāde.

Tā notiks Dailes teātra Jaunajā zālē.

Izrādes režisors ir Žonatans Kapdevjels.

Viņš izrādi veidoja kopā ar aktieri Dimitrī Dorē.

 

Dimitrī Dorē dzīvo Francijā.

Taču viņš piedzima Latvijā.

Latvijā viņš dzīvoja tikai pusotru gadu.

Tad Dimitrī adoptēja vecāki no Francijas.

Taču visu bērnību Dimitrī iztēlojās

Latviju un cilvēkus no Latvijas.

Šīs atmiņas Dimitrī Dorē parāda izrādē “Dainas”.

 

“Vārdu serviss”

“Vārdu servisu” izveidojusi beļģu māksliniece

Sāra Vanhē.

Rīgā viņai palīdzēs latviešu mākslinieces:

  • Marija Luīze Meļķe,
  • Estere Betija Grāvere.

 

“Vārdu serviss” palīdz atrast īstos vārdus

dažādiem dzīves notikumiem un sajūtām.

“Vārdu serviss” ir individuālas satikšanās.

Tas nozīmē, 

ka cilvēks iet pie māksliniecēm viens pats.

Cilvēks stāsta savas domas.

Un mākslinieces šīs domas pieraksta.

Sarunas beigās viņas izveido vēstuli.

Vēstuli apmeklētājs varēs paturēt.

 

“Upes tūres. Daugava”

No 4. līdz 12. septembrim notiks

brīvdabas izrāde “Upes tūres. Daugava”.

Izrāde notiks dažādās vietās:

  • Krāslavā,
  • Daugavpilī,
  • Slutišķos,
  • Līvānos, 
  • Jēkabpilī,
  • Rīgā.

 

Izrādi veidoja angļu teātris “Stan’s Cafe”.

Ar viņiem kopā strādāja latviešu mākslinieki:

  • Diāna Kondraša,
  • Rvīns Varde,
  • Ūna Laukmane.

 

Izrādes būs bez maksas.

Izrāžu datumus izziņosim augustā.

 

“Nē, nē, nē”

Izrādi “Nē, nē, nē” veidoja Veronika Abdul Visocka.

Tā ir izrāde par leļļu teātri.

Lelles palīdz izstāstīt dažādus stāstus.

Šajā izrādē lelles stāsta par brīvību.

 

“Homo Novus” laikā izrādi “Nē, nē, nē”

rādīs angļu valodā.

 

“Lidojošās smiltis”

Dejas izrāde “Lidojošās smiltis” noslēgs festivālu.

Izrādi veidojusi norvēģu horeogrāfe

Ingri Fiksdāla.

 

Izrāde attēlos iedomātu pasauli.

Tajā cilvēks, daba un laiks būs kā viens vesels.

Izrāde notiks lielā smilšu kāpā.

Izrādē piedalīsies 8 dejotāji un koris.

Kori diriģēs Patriks Kārlis Stepe.

 

Festivāla piekļūstamība

Arī šogad “Homo Novus” aicina uz pasākumiem

visus apmeklētājus.

Vairākas izrādes būs piemērotas neredzīgiem cilvēkiem.

Tajās būs audioapraksti

un aptaustāmi jeb taktili materiāli.

 

Festivāla laikā notiks arī darbnīcas.

Tās palīdzēs padarīt teātri piekļūstamāku visiem.

 

Festivālu rīko biedrība “Latvijas Jaunā teātra institūts”.

Biedrības darbs veltīts laikmetīgajam teātrim

Latvijā un citur pasaulē.

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.